Στην παρουσίαση της Αμερικανικής Ομάδας HRC της Honda ο Ken Roczen απάντησε σε διάφορες ερωτήσεις όπου πολλοί ήθελαν να ακούσουν τι έχει να πει εν αναμονή για το Supercross 2018.

ken roczen1

Πώς πηγαίνει η επιστροφή σου στη μοτοσυκλέτα?

Ken Roczen: Ξέρετε ότι δεν υπάρχει τίποτα σαν την οδήγηση. Προπονήθηκα πολύ στο γυμναστήριο για να ανακτήσω τον τραυματισμό αλλά κάθε φορά που οδηγούσα την μοτοσυκλέτα είχα λίγους πόνους, παντού, ειδικά στον βραχίονα. Όχι πολύ στον αγκώνα, αλλά στον καρπό, ειδικά το χέρι. Ακόμα και σήμερα με ενοχλεί γιατί η ευαισθησία του χεριού είναι αρκετά διαφορετική από πριν. Είναι τώρα ένας μήνας και μισό που είμαι πίσω και δεν πέρασε ούτε μια στιγμή που δεν σκέφτηκα για το χέρι μου, γιατί πάντα αισθάνομαι ότι είναι λίγο διαφορετικά. Τον τελευταίο όμως χρόνο, αντιλαμβάνομαι ότι ο βραχίονας δεν θα μπορέσει να με μειώσει με κανέναν τρόπο ακόμα κι αν δεν θα είναι το ίδιο όπως πριν. Αυτό προσπαθώ να κάνω στο μυαλό μου.

Αυτός ο τραυματισμός άλλαξε τον τρόπο οδήγησης σου?

Ken Roczen: Ο αγκώνας δεν είναι ακόμα εντελώς καλά, αλλά στην κίνηση δεν έχει σημασία τόσο πολύ γιατί σπάνια χαλαρώνει. Αντ ‘αυτού ο καρπός έχασε πολλή κινητικότητα και αυτό ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα. Δεν είχα σχεδόν καμία κίνηση και ήταν πολύ αδύναμος. Έπρεπε να οδηγήσω με έναν σκληρό καρπό και αυτό δεν είναι καλό. Από τότε που δοκίμασα το ζεύγος Mobius, τα πράγματα βελτιώθηκαν πολύ. Δεν νομίζω ότι λειτούργησε τόσο καλά. Αν σκεφτούμε τον Jessy Nelson να τρέχει χωρίς τον αντίχειρα, στα μάτια όλων φαίνεται αδύνατο να οδηγείς χωρίς μοχλός μια μοτοσυκλέτα, και αντ ‘αυτού οδήγησε πολύ καλά. Μόλις εντοπίσεις έναν περιορισμό, προσπαθείς να προσαρμοστείς και στη συνέχεια να το συνηθίσεις. Ίσως θα χρειαστεί λίγος χρόνος, αλλά αν λειτουργήσει τότε αυτό είναι που έχει σημασία.

Υπήρξε ποτέ σημείο στο οποίο σκέφτηκε «Ποτέ δεν θα τρέξω ξανά» ή είσαι αποφασισμένος?

Ken Roczen: Ναι, υπήρχε. Όταν πήγα για πρώτη φορά στο νοσοκομείο, είχα σύνδρομο διαμερισμάτων και όλα αυτά. Ο γιατρός ήρθε και είπε ότι εάν δεν είχαμε αμέσως χειρουργική επέμβαση, θα μπορούσαμε εύκολα να χάσουμε το χέρι. Αρχικά ήταν φυσιολογικό επειδή το πρήξιμο δεν ήταν σε θέση να σου δείξει πόσο σοβαρό ήταν πραγματικά, επειδή υπήρχε τόση φλεγμονή και άλλα πράγματα που συνέβαιναν. Λίγες μέρες αργότερα το συνειδητοποίησα. Ήταν το χειρότερο που θα μπορούσα να έχω για το χέρι μου. Το σκαφοειδές μου ήταν τόσο σπασμένο σε πάρα πολλά κομμάτια. Αυτός είναι ο λόγος που πήραν το κόκαλο από το πόδι μου για να το βάλουν πίσω μαζί. Εκείνη την εποχή, δεν γνωρίζαμε πολλά, είπαμε, «σώστε το χέρι και στη συνέχεια ανησυχούμε για το πόσο καλά θα λειτουργεί». Αυτή ήταν η προτεραιότητα, ανησυχούσαμε για το αν θα μπορώ να κάνω κάποια φυσιολογικά πράγματα στη ζωή όπως το δείπνο ή να πιω ένα ποτό. και αυτό είναι το κακό. Αρχικά δεν ήμουν σίγουρος. Απλά έπρεπε να περιμένω, αλλά κάποια στιγμή είπα «Fuck», δεν μπορώ να αφήσω αυτό να συμβεί και εκεί η ψυχική μου κατάσταση άλλαξε, δεν μπορούσα να περιμένω να επιστρέψω στο 100%. Έκανα πολλά μικρά βήματα και για κάποιες εβδομάδες περίμενα. Απλά έπρεπε να θεραπευτεί λίγο για να αισθανθώ τη διαφορά, αλλά στην αρχή ήταν τόσο άσχημα που με το πρήξιμο και τα υπόλοιπα δεν μπορούσα να δω καμία πρόοδο. Σκεφτείτε, ότι σε ένα κανονικό κάταγμα οστών έχετε από έξι έως οκτώ εβδομάδες, αισθάνεστε ότι το χέρι σας αισθάνεται καλύτερα σχεδόν καθημερινά. Λοιπόν, δεν ένιωθα καμία διαφορά από μήνα σε μήνα. Είναι μάλλον πολύς χρόνος να μην αισθάνομαι τίποτα, ούτε φαίνεται καλύτερο ή αισθάνομαι καλύτερα. Είναι πολύς καιρός.

Ποιες είναι οι διαφορές στα ατυχήματα που είχες στο MEC και A2?

Ken Roczen: Στο MEC ήταν μόνο δικό μου λάθος, η μοτοσυκλέτα δεν έχει καμία σχέση με αυτό. Έφτασα σύντομα σε ένα άλμα, πήγα το σώμα μου λίγο πίσω, αλλά ο πίσω τροχός ήταν πολύ μακριά από την «προσγείωση» και αυτό ήταν που με έκανε να πηδήσω μπροστά. Έτσι το περιστατικό του MEC δεν έχει καμία σχέση με αυτό του A2. Μου αρέσει να οδηγώ τη μοτοσυκλέτα λίγο πιο μαλακή από ό, τι θα έπρεπε, αλλά αυτό που συνέβη σε μένα στο Α2 μπορεί να συμβεί. Τώρα προσπαθώ με πολλές διαφορετικές αναστολές για να βρω το βέλτιστο. Θα ήθελα να προσπαθήσω να αποφύγω ξανά αυτό το λάθος. Επαναλαμβάνω ότι δεν ήταν μόνο το λάθος της αναστολής, αλλά ήταν ένας συνδυασμός παραγόντων που με οδήγησαν στο να συμβεί αυτό. Είδα το ατύχημα μερικές φορές, το είδα, έτσι νομίζω ότι η mono μου ήταν απλά μαλακή. Προσπαθούσαμε για κάποια πράγματα, ένιωσα καλά, δεν ήθελα να αλλάξω τίποτα. Ήταν ένα περίεργο ατύχημα, αλλά νομίζω ότι θα βοηθούσε αν οι αναρτήσεις μου ήταν λίγο πιο σκληρές. Αυτό πιστεύω …

Ποιες διαφορές υπάρχουν στην μοτοσυκλέτα μεταξύ του Outdoor και του Supercross? 

Ken Roczen: Η Showa έφερε πολλές επιλογές και εργαστήκαμε σε πολλά καλά πράγματα. Στο Outdoors ήμουν πολύ άνετα με τη μοτοσυκλέτα και έτσι αποφάσισα να την προσαρμόσω και στο Supercross. Η επιλογή μου είναι να μείνω σίγουρα με τα παιδιά στο Showa, αφού δουλεύουμε μαζί εδώ και δύο χρόνια και νιώθω πολύ καλά.  

Πώς πηγαίνει το προπονητικό σου πρόγραμμα?

Ken Roczen: Δοκιμάσαμε διαφορετικές μεθόδους και διαφορετικά προγράμματα. Νομίζω ότι έχουμε επιτύχει το μέγιστο που θα μπορούσαμε να κάνουμε. Εκπαιδεύομαι πολύ και όλη η δουλειά που κάνω είναι να την απορροφήσω κερδίζοντας πλεονεκτήματα. Μερικές φορές όταν εργάζεσαι σκληρά δεν μπορείς να απορροφήσεις όλη τη δουλειά που έγινε, αλλά αυτό δεν συμβαίνει. Είμαι πολύ επικεντρωμένος στον εαυτό μου και δεν με ενδιαφέρει τίποτα άλλο.  

Πώς βρίσκεσαι σε αυτή την ομάδα και με τους ανθρώπους που εργάζονται εκεί?

Ken Roczen: Δεδομένου ότι πριν από το ατύχημα η σχέση ήταν εξαιρετική, τότε το ατύχημα μας έδεσε ακόμη περισσότερο. Κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων είχα κοντά τους ανθρώπους της ομάδας και αυτό με βοήθησε πολύ. Ο Δρ Βίολα διαδραμάτισε επίσης θεμελιώδη ρόλο. Μου εξήγησε πραγματικά τα πάντα λεπτομερώς για αυτό που συνέβαινε στο σώμα μου και στην εξέλιξη του τραυματισμού μου. Έχουμε πολύ υλικό και νομίζω ότι θα κάνουμε ένα μικρό ντοκιμαντέρ για να δείξουμε στους ανθρώπους όλη τη δουλειά. Νομίζω ότι είναι κάτι ωραίο να γνωστοποιηθεί και να το δει ο κόσμος. 

Λ. Ιωαννίδης

Share →
ICS Security

Στις μέρες μας η προσωπική μας ασφάλεια και η προστασία των περιουσιακών μας στοιχείων έχει γίνει επιτακτική ανάγκη.Η Intelligent Control Systems το αντιλαμβάνεται αυτό προσφέροντάς σας υπηρεσίες που σκοπό έχουν να προστατέψει εσάς και τα αγαπημένα σας πρόσωπα!

Προστασία Η/Υ

Προστασία Η/Υ

Είναι ο υπολογιστής σας προστατευμένος? Το F-Secure προσφέρει την καλύτερη προστασία στον κόσμο για ασφαλή σερφάρισμα, αγορές, τραπεζικές συναλλαγές και ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας!

ICS Tuning
Όταν θέλετε την maximum απόδοση από το αυτοκίνητό σας  προσφέροντας ασφαλή βελτίωση του και σε λογικό κόστος τότε δεν έχετε παρά μόνο να επικοινωνήσετε με την ICS Tuning
↑ Back To Top ↑